tiistai 8. joulukuuta 2015

Piirtäminen

Joo, elikkäs oon piirtänyt tosi kauan, ihan jo jostain 3-vuotiaasta asti. Piirtäminen on yks mun tapa ilmaista tunteita ja purkaa niitä. Ja nyt kun oon aloittanut sisustaja-opinnot niin pääsen varmaankin valinnaisissa käyttämään tätä kyseistä "taitoa", esimerkiksi seinämaalauksissa.

Oon tosi kiinnostunut tatuoinneista ja aion ottaa tatuointeja itselleni.

 Tässä on yksi suunnittelemani "tatuointi", josta sain kuulla tatuoija tutultani että se ei käy tatuoinniksi, koska siinä on liikaa yksityiskohtia.






Piirrän usein ihmisten kasvoja, jotta oppisin hahmottamaan kasvonpiirteitä ja muistamaan niitä.
Opiskelin ennen sisustaja alalle pääsyä kosmetologi-alalla, jossa sain hyviä neuvoja piirtämiseen meikkaustunneilla, esimerkiksi miten saada silmät näyttämään siltä että ne ovat lähempänä tai kauempana laittamalla luomivärit oikealla tavalla. Käytän piirtämisessä samaa tekniikkaa kuin esimerkiksi luomivärin laitossa.

Pienempänä matkustimme usein isäni ja siskoni kanssa Ruotsin laivoilla, ja osallistuin joka kerta piirustuskilpailuun. En hävinnyt kertaakaan. Harmi ettei mulla oo kuvia piirustuksista joita oon tehnyt pienempänä. Tykkään katsoa vanhoja piirustuksia, joista näkee kaiken kehityksen.






 Usein jos on ollut huono päivä, rupean piirtämään "tunteitani". En itseni mielestä ole kovin hyvä piirtämään, koska mielestäni aina voi olla parempi jossain asiassa. Piirtämisessä on kuitenkin se hyvä puoli, että mitä enemmän piirtää, sen enemmän oppii. Itse olen oppinut ottamaan mallia toisten käsialasta ja niistä on mukautunut omani. Tietysti käsialani muuttuu jatkuvasti aina kun piirrän mallista, eli silloin kun haluan oppia hahmottamaan jonkun asian mitä en ole vielä koskaan piirtänyt, tai uusista yksityiskohdista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti